2014.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Åkte till USA, flyttade hemifrån, bodde utomlands, lärde mig laga mat, flög ensam över atlanten, gick på college, tog en skrivkurs, hade praktik, vloggade, lärde mig rita, lät någon faktiskt läsa mina texter, sökte jobb, gick på anställningsintervju, klev utanför min comfort zone och alltså så många grejer till. 2014 blev Året Att Göra Nya Saker.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nix.
NYC 30
 Vilka länder besökte du?
Sverige, USA och Cypern.
 
Är det något du saknar från 2014 som du vill ha 2015?
En egen lägenhet, stabilitet och ett äventyr fast på hemmaplan.
 
eastern market 6
 
Vilket datum från 2014 kommer du alltid att minnas?
3 januari, då jag flyttade. 16 maj, då jag flög hem ensam över atlanten och det råkade vara exakt samma datum som jag för första gången kom hem från sjukhuset efter över tre månader på prematuravdelningen och det kändes som att det blev full circle på nåt sätt och jag fick avslut. 7-9 november pga. New York.
 
Vad var din största karriärmässiga framgång?
Att jag fick min första artikel publicerad! Att jag hittat en (ny) väg som känns bra på riktigt. Att jag struntar i krav och förväntningar.
 
old town fall 4
Och din största framgång privat?
Att jag har vågat utvecklas fastän det gör ont ibland och gått utanför min comfort zone och insett att det faktiskt inte är så farligt.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom tuition och hyra och grejer, så mat och smink.
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2014?
Sex och Chocolate av The 1975, Shower (cover) av Maverick, You Can't Stop The Beat av Glee Cast och Happy Little Pill av Troye Sivan är några av mina mest spelade låtar.
  
essie 1
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Spontant skulle jag säga gladare, men min sommar bestog mest av stress/ångest/rädsla över att jag inte hittade någon praktik förrän två dagar innan jag skulle flytta. Det var så hemskt.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Utmanat mig själv att göra saker som jag vanligvis får ångest av, även fast jag vet att det inte är något farligt. Gjort mer, helt enkelt. Tänker göra det 2015.
 
Val på Svenska Ambassaden
Den bästa tv-serien?
The Carrie Diaries, Orange Is The New Black, House of Cards och How I Met Your Mother är de som spelats på min Netflix.
 
Bästa böckerna du läste i år?
Divergent-serien och The Fault in Our Stars.
 
Bästa filmen du såg i år?
The Fault in Our Stars. Divergent. Frozen.
 
Den maträtt du åt oftast 2014?
Eh. Pasta och alfredosås med kalkon var typ det enda jag lagade i USA.
 
IMG_0508
Något du önskade dig och fick?
En praktikplats.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hade ett tal i skolan och blev utskälld av en galen lärare, sen gick hela IBS-gänget ut och åt middag på Cheesecake Factory, där de sagt till att jag fyllde år och personalen kom ut och sjöng för mig. Jag åt världens godaste cheesecake och fick presenter och det var så himla fint för vi hade ju faktiskt bara känt varandra en månad och det blev ändå så himla bra.
 
pancake sunday 6
Högsta önskan just nu?
Fred på jorden, jämställdhet och att alla sjukdomar kunde botas. Tack.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mindre stress, lite mer energi till annat.
 
Vad fick dig att må bra?
Yoga, att åka in till DC och inse "hej jag bor här" och att göra kreativa saker.
  
old town fall
Vem saknade du?
Alla personer som jag tycker om som var på andra sidan atlanten.
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag klarade det, att jag faktiskt gjorde det och att det gick bra.
Listor | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

kul lista

Upp