Eastern Market.

eastern market
Hej november! Åh, jag kan inte förstå att det redan är november. Nästa månad åker jag hem till Sverige och om tre månader fyller jag 21. Sjukt hur fort tiden går.
eastern market 2
Igår hade vi en liten halloween-fest i lägenheten (bilder på outfit och sånt kommer. Jag var så pepp på att klä ut mig pga. bästa grejen). Imorse sov vi ut och Marie kom på den väldigt brillianta dén att åka till Eastern Market och äta crepes till frukost och kika runt.
eastern market 3
Sagt och gjort, vi tog blå linjen in till DC men när vi kom dit fanns inte crepesen där, förmodligen pga. regnigt och grått väder. Åt en macka istället med chili-majonnäs, grönsaker och typ sju skivor ost. 
eastern market 4
Inne på själva marknaden var det mest kött och fisk (blä) men även dessa små söta grönsaksstånd. Älskar att inget är i plastpåsar eller i stora högar som på matbutikerna, och att allt är närproducerat.
eastern market 5
eastern market 6
Ute såg det ut mer så här. Där fanns det, förutom frukt och grönsaker, smycken, tavlor och sjalar med paisleymönster. Jag stannade ett tag och pratade konst med en man som sålde watercolor prints som var så vackra. Jag måste skaffa akvarellpennor när jag kommer till Sverige.
eastern market 7
När vi kände oss klara med själva marknadsdelen, gick vi igenom en liten flea market med 60-talsmöbler, kartor från typ 1876 och snirkliga tavelramar. Alltså, jag vill bara ha en egen lägenhet nu
 
Måste åka hit en annan lördag då det är bättre väder, det brukar tydligen vara mycket större än så här. Så himla mysig grej ju.
 
Livet, Washington, DC | |
#1 - - Daisy:

åh vilket ställe! önskar att jag kunde flytta hemifrån typ nu, har så många idéer!

#2 - - Daisy:

åh vilket ställe! önskar att jag kunde flytta hemifrån typ nu, har så många idéer!

Svar: åh jag med, längtar SÅ mycket till en permanent lägenhet :)
Victoria S.

Upp