Rosengrens skafferi.

rosengrens skafferi 1
Förra veckan hade jag och Emma bestämt att vi skulle äta lunch och plugga ihop, men när vi kom fram fanns det inga lediga bord. Vi gick ett varv på Länsmuséet under tiden som vi väntade och kikade på denna utställning. 
rosengrens skafferi 2
1) Har aldrig ätit så god matt i hela mitt liv och 2) har aldrig varit med om att jag kunnat äta ALLT på buffén. En vegetarians dröm! Efter en liten stunds väntande (så värt) hittade vi ett bord på Rosengrens Skafferi. Det ligger i samma hus som Länsmuséet, tips om ni har vägarna förbi! Wokade grönsaker med svamp, majsbiffar, röra med bulgur och gurka, röra med gurka, morot och vitkål, hembakt bröd, curryhummus och vitlöksdressing. Ska försöka dra dit pappa på lunch snarast, trevligt när vi jobbar/pluggar i samma stad.
rosengrens skafferi 3
 
Herregud jag kan inte fatta att det redan är februari. Hur sjukt?! Det är över sex veckor sen jag kom hem från USA. Så himla konstigt, det känns som att jag aldrig varit där. Undra varför. Skum grej. Hursomhelst, under de två veckorna som det har ekat tyst på bloggen har jag: börjat min första termin på universitetet, deltagit i introduktionen (så himla bra nollegrupp <3), åkt på någotslags virus (= NOLL energi, svimfärdig och svinont i hela kroppen, har inte lämnat huset mer än absolut nödvändigt) och gosat med lilla Lotus (farmors sprillans nya toypudelvalp <3) som är nio veckor. Ja, och ätit dödsgod mat på Rosengrens Skafferi.
 
Nu ska jag få huvudet att sluta snurra ett tag och skriva ett PM. Hej så länge!
Livet | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Haha, nu kommer jag och tjatar om filofaxen igen! Men herregud vilken fin färg det är. Förstår att den får hänga med på det mesta :)

Svar: haha ja men jag blir också helt *hjärtögonemoji* när jag ser den. bästa grejen ju! att planera och styra upp är ju inte alltid kul när en är stressad, så då är det kul att ha fina saker :)
Victoria S.

Upp