Avokado.

avocado
 Jag nämde att jag planerat avokado i förra inlägget så här kommer den första uppdateringen. Helt ärligt så vet jag inte hur det här kommer gå, har aldrig hört att någon planterat avokado i Sverige (eller över huvud taget hehe). Men de är fina och jag hittade inga ekollon såatteh ja, så här fick det bli. Ska också tillägga att jag inte odlat något sen lekis i mjölkpaket. Förväntningarna på det här projektet är alltså ganska låga.
 
Bilderna här är tagna ungefär en vecka efter att jag planterat de och enligt videor på youtube så ska det ta 4-8 veckor innan jag börjar se något resultat (det har nu gått tre veckor och de ser typ likadana ut). Som jag har förstått det så ska det först gro rötter och sen spricka och komma upp själva växten från ovansidan. Kärnorna sprack redan andra dagen men jag vet inte om det är pga tandpetarna eller för att den växer (hur vet en det? Alltså ni hör ju hur det här kommer gå hehe). Egentligen har jag inget tålamod men jag tänker att om jag väntar lite till så kommer det hända något. Kanske. Förhoppningsvis.
 
Avokadouppdatering #1.
Klart slut.
avocado
Allmänt | |
#1 - - Mary:

Jag har odlat avokado ett tag nu och efter ca. 6-8 veckor så kommer det förhoppningsvis komma ut en vit rot ur underdelen av avokadokärnan.

Min avokadoplanta har fått blad och allt och nyligen klippte jag ner den lite så att den ska växa ännu mer :)

Svar: åh okej, får vänta ett tag till. är så himla otålig som person bara, det känns som att jag väntat i flera månader hehehe. :)
Victoria S.

#2 - - Mary:

Ja, det suger att vänta men det är kul när man ser resultat :)

#3 - - Johanna:

Min syster planterar massa frön och kärnor och hennes avocado har öppnat sig och det börjar komma upp lite grönt :) Det är sjukt kul när man ser hur det händer grejer, men den där väntan är lite jobbig. FÖR jobbig för min smak så jag har inte tålamod till att göra det själv :p

Svar: Hehe ja jag ser det här som ett test på mitt tålamod (och minne att komma ihåg att vattna!). Spännande med din systers avokador! :)
Victoria S.

Upp