Frusna fingrar, publicering och en podd.

red lip selfie
Så här såg jag ut igår på praktiken. Kände mig väldigt sterotyp: fransk i randig turtleneck från Forever 21 och röda läppar från Nars (Velvet Matte Lip Pencil i Red Square). Strax efter bilden tagits satte jag på mig vinterjacka och halsduk för det var minusgrader på kontoret (obs. ej överdrivet, det var ingen skillnad mellan inne och ute) och efter ett par timmar kände jag inte längre mina fingrar. Alltså, så svårt att skriva när ens fingrar är stelfrusna.
 
Strax innan jag skulle gå hem kom editorn in och sa att han läst min story som jag skickade in förra veckan och att jag gillade den. Han sa att leden var bra, bilden var bra, texten var bra, rubriken var bra. Så, alltså, så länge ingen sista-minuten reklam kommer in kommer jag bli publicerad IMORGON. HUR COOLT?! Det känns så häftigt, bra och lite overkligt.
 
Två grejer till:
1. Jag har börjat lyssna på Källan, en superbra podd om inspiration och kreativitet och bloggande, och just precis nu tog intervjun med Flora slut. Den var så himla äkta och pepp att jag skulle kunna tänka mig att lyssna på den en gång till på raken. Tips!
2. Jag har tänkt på en grej. Imorgon, den 10e, får jag det första antagningsbeskedet till kurserna jag sökt till i vår, men eftersom tidsskillnad och sånt, borde jag ju kunna se det redan ikväll? Tekniskt sett är ju midnatt hemma i Sverige klockan 18 här, så jag vet inte, men jag tycker att det borde gå? Känsla: nervös. Det är ju lite läskigt att utforska en ny väg.
Allmänt | |
#1 - - Fannie:

Ja lite i alla fall!:D Tack så mycket, kram :)

#2 - - chrissy:

nämen vilken himla snygg outfit!!

Svar: åh tack! :)
Victoria S.

Upp