Allegiant.

allegiant
 Jag gillar att läsa. Mycket. Och jag gillar att skriva. Och för att bli bättre på att skriva måste en läsa. Så idag tänkte jag introducera en ny kategori i bloggen, nämligen "Böcker". Jag läser så himla mycket och vill gärna dela med mig av de böcker jag gillar, och så gillar jag att läsa andras boktips också, så här kommer mitt första tips.
 
Tris, Four och resten av gänget som flytt från staden, får ännu en gång deras tillvaro vänd upp och ner. Återigen ställs de inför utmaningar och måste ta beslut i frågor som vad är rätt och vad är fel? hur ska en behandla människor? vad är mod? och vad är kärlek? Det är detaljrikt, spännande och svänger fort och jag kan inte lägga ner den.
 
Allegiant är den avslutade delen i Veronica Roths Divergent-triologi om Tris. Jag fullkomligt älskade både Divergent och Insurgent (har skrivit om de här och här på min gamla blogg) och gillar även denna. Dock tog det mig väldigt lång tid att läsa klart den, jag började läsa den i början av sommaren och läste klart den på planet tillbaka till DC i augusti. Tror att det var för att jag gillade serien så himla mycket att jag inte ville att den skulle ta slut. Jag gillar att boken fick mig att tänka och se på saker på ett annat sätt, och även fast det gått flera månader sen jag läste den sitter den fortfarande kvar i mig. Det måste vara ett bra betyg. Läs den nu!
Böcker | |
#1 - - Maria Ekblad:

Åh tycker så mycket om dem också. Tips är The Maze Runner om du inte har läst dem redan! (Fast den filmen är asdålig).

Svar: Har hört mycket bra om de böckerna, ska absolut kolla upp de! Jag såg filmen strax efter den kom ut i USA och den var så psykiskt läskig?! Jag klarade inte av den, fick panik mitt under filmen. Men jag ska absolut ge böckerna en chans! Ska bara återhämta mig först haha...
Victoria S.

Upp