Jul i november.

söndag
söndag
söndag
Marie och jag pyntade julgranen i vårat sovrum imorse. Den andra november. Hon klev upp ur sängen, hämtade den lilla granen vi fick i januari av de som bodde här förra terminen, och sa "nu vill jag ha jul".  Så vi hängde upp kulorna på de spretiga plastgrenarna, lyssnade på julmusik och tände så många ljus vi fick plats med på nattduksborden. Så mysigt - förstår inte varför en inte gör det varje år, egentligen. Nu får julen gärna komma. Kanske har vi bott lite för länge i USA, Halloween har ju knappt passerat och vi är redan igång med nästa firande.
 
Idag har jag tvättat hela dagen. Bokstavligen. Tror inte jag har tvättat på minst tre veckor, men imorse insåg jag att jag inte hade några strumpor kvar så nu var det väl dags. Har sprungit fram och tillbaka mellan tvättmaskinen och datorn, har nämligen kommit på en idé. Kanske en bokidé. Kanske blir det inget alls, men det vore ju kul om det blev något. Därför tänker jag nu spendera kvällen med att göra skrivuppgifter från min Creative Writing class, försöka få ner idén på papper, lyssna på Kent och äta sea salt caramel choklad. Bra sätt att spendera en söndag i ett blåsigt Arlington.
 
Åh, ni anar inte hur ont det gör i mig att skriva november istället för November. Re-writingen på praktiken har satt sina spår även i min svenska. Har blivit så himla dålig på mitt eget språk. Sjuk grej egentligen.
Livet, Washington, DC | |
#1 - - Marie:

Nu är det jul igen, nu är det jul igen..tjalalalala. (Kan ju i princip inte mer, låttexter är inte helt min grej...).

Upp