NYC Dag 1.

NYC 1
Här kommer bilder från första dagen i NYC! I fredags tog vi en Megabus till New York som var framme vid ett ungefär och promenerade till vårat hotell som låg precis vid Times Square. Vi bodde på Hotel Carter som ligger på 43rd Street vid 7th Avenue och jag skulle rekomendera det till en som vill bo billigt, centralt och är beredd på att få det en betalar för. Helt okej, men inte mer än så.
NYC 2
När vi lämnat väskan på hotellet tog vi subwayen till West Village. Här skulle jag kunna tänka mig att bo.
NYC 3
Det första stoppet på vår lilla utflykt var huset från Vänner! Jag är typ världens största Vänner-fan och kan alla avsnitten utantill (överdriver inte om jag säger att jag sett varje avsnitt minst 30 gånger). Dog så klart lite av att vara här. Jag fick min bror att börja titta på Vänner och han fastnade och tittade igenom alla tio säsonger på rekordtid - så jag snapchattade honom en "gissa vart jag är?" bild eller två. 
NYC 4
En fin cykel fastkedjad i ett fint staket. Alltså, drömmen på något vis, fast ändå så himla enkelt.
NYC 5
På väg mot vår nästa sevärdighet råkade vi gå förbi Sockerbit, den svenska godisaffären, och kände att vi var tvungna att gå in. Himmelriket efter tre månader i USA. Varför blir jag så sugen på svenskt godis när jag vet att det är typ omöjligt att få tag på?
NYC 6
NYC 7
Hur mycket julkänsla i skyltfönstret? Längtar till julen. <3
NYC 8
Efter vår lilla detour kom vi äntligen fram till Carrie's trappa i Sex and The City! Hela vår resa blev ganska inspirerad av SATC faktiskt, det här var bara början.
NYC 9
Det självklara SATC-stoppet när vi ändå var i West Village: The Magnolia Bakery.
NYC 10
Där inne fanns dessa drömlika tårtor.
NYC 11
Och ursöta cupcakes i alla möjliga smaker.
NYC 12
Sen tog vi subwayen tillbaka till Times Square och promenerade hemåt. Här skulle vi på musikal dagen efter, men mer om det i ett annat inlägg.
 
Vi kom tillbaka till hotellet, värmde oss och gjorde oss iordning.
NYC 14
Jag sminkade Linda. Fullkomligt älskar Naked Basics från Urban Decay.
NYC 15
Medan Linda fixade sig lite extra låg jag i sängen och åt godis.
NYC 16
NYC 17
Dödsgod burgare på Hard Rock Cafe. Har nyligen upptäckt att onion rings + hamburgare är en väldigt bra kombination.
NYC 18
Mätta och trötta gick vi vidare till Disney store. Drömmen som barn.
NYC 19
Blev glad när jag såg denna hylla, för Askungen var min favorit när jag var liten. Gillar den fortfarande bäst på julafton.
NYC 20
NYC 21
När det blev för kallt gick vi tillbaka till hotellet, åt våra cupcakes och tittade på Sex and The City filmen. Jag åt en med vaniljsmak och chocolate buttercream frosting och den var väldigt god.
 
Och det var vår första dag i staden jag velat åka till sen jag var 10 år gammal. Sjukt att det äntligen hände, på något vis.
 
Livet, Resor | |
Upp