En promenad vid Dupont Circle.

lördag i dc 1
lördag i dc 2
lördag i dc 3
lördag i dc 4
lördag i dc 5
lördag i dc 6
lördag i dc 7
lördag i dc 8
 
Jag nämnde i förra inlägget att jag inte plockan upp systemkameran på alldeles för längre. När jag förde över bilder från minneskortet fick jag reda på exakt hur länge sen det var - 20 september. En månad. Herregud vad har hänt med mig. Jag har fotat en del vardagsbilder med min kompaktkamera (bär alltid med mig den i väskan, ibland även till mataffären) men det är ändå inte samma sak. Det blir inte riktigt den där knivskarpa skärpan och samma klarhet i färgerna. 
 
Den 20 september var en lördag och över det var över 30 grader varmt, så som det var varje dag för en månad sen. Himlen var blå så när som på små vita molntussar som solen sicksackade sig förbi. Jag svettades i shorts och t-shirt och var smått orolig att kameran skulle smälta i väskan. Det var också dagen då vi bestämde oss för att turista, hälsa på DC (för mig, igen) och fota allt vi såg.
 
Jag har 51 bilder sparade och uppladdade. Förbered er på sommar-cravings.
Livet, Washington, DC | |
Upp