För horisonten är nån annans konstruktion.

old town fall
old town fall 8
old town fall 4
 Georgetown och U Street kommer alltid ha bästa platsen i mitt hjärta, men åh vad fint Old Town Alexandria är på hösten. Med sina röda, knagliga tegelstenar, gamla, rangliga hus och små, söta caféer breder King Street ut sig från långt innan George Washington memorial ända ner till Waterfront. Visst hade det varit häftigt att få jobba på en redatktion inne i DC stadskärna, men det här är rätt nice det också.
 
För ett par veckor sen blev jag tilldelad min allra första story av redaktören, en story som kombinerar mina två största intressen och som får det att pirra i magen bara jag tänker på det. Efter mötet med redaktören sa den andra internen till mig "Det var meningen att du skulle ha den storyn, dina ögon lyste upp när han sa film maker". Idag hade jag bokat en intervju på mitt favoritcafé, där personalen kan min beställning och vet vart jag jobbar och går ut med en skiva bröd för att mata gråsparvarna utanför. Min allra första intervju! Jag släpade runt på laptop och kamera och kände mig nästan som en riktig journalist. Blev påmind om varför jag valde just detta, älskar så himla mycket att få höra folks historier. Intervjun pågick i nästan två timmar, men jag hade lätt kunnat sitta där i två timmar till och prata film, kreativitet och hur en gör för att växa upp. Så fint att ha detta som jobb sen.
Livet, Washington, DC | |
#1 - - Kajsa:

fina bilder :)

Svar: tack :)
Victoria S.

Upp