Lincoln Memorial.

lördag i dc 38
lördag i dc 39
lördag i dc 40
lördag i dc 41
lördag i dc 42
lördag i dc 44
lördag i dc 45
lördag i dc 47
lördag i dc 49
lördag i dc 50
 Lincoln Memorial är ett av mina favoritmonument i den här staden. Varför? Utsikten. Står en på rätt plats kan kan en se Capitol Hill, Washington Monument, WWII Memorial och så klart spegeldammen samtidigt. Så vackert.
 
Det var också på Lincoln Memorial som jag, efter en hel dags sightseeing i vår, gick upp för varenda trappsteg och det slog mig hur långt jag kommit. Det fanns en tid då jag inte kunde röra mig, inte kunde skära min egen mat eller ens klä på mig själv. Och nu går jag upp för en lång marmortrappa på andra sidan jorden, i staden som blev min, på drömäventyret som blev sant, trots att alla odds pekade åt andra hållet. Grät lite av lycka när jag klev upp för sista steget, för jag trodde aldrig att jag skulle bestiga denna trappa, eller ett tag någon trappa alls för den delen.
Livet, Washington, DC | |
Upp