Lördag.

lördag med linda 1
I lördags förmiddag tog jag och Linda metron till Archives för att gå på ett event (jag som journalist, hon som sällskap). Det är till min andra story för tidningen och det var väldigt intressant, om än lite svårt för jag har aldrig gjort det förut men jag tror att det gick bra. Efter eventet gick vi till Starbucks (säger ju att vi hänger där ofta) för att vakna till lite och äta frukost. Jag har sovit dåligt hela veckan och försov mig i ett slags komaliknande tillstånd så jag var trött och hungrig. En plain cream cheese bagel och en grande salted caramel mocha senare kändes det bättre.
lördag med linda 2
Lycka i en pappersmugg, älskar Starbucks höstsortiment så himla mycket.
lördag med linda 3
lördag med linda 4
När vi ätit och druckit upp och suttit kvar alldeles för länge gick vi vidare ner för 7th street mot Giant där vi skulle handla mat.
lördag med linda 5
Vi gick förbi China Town.
lördag med linda 6
Det var 24 grader ute så vi tog ganska snabbt av oss jackorna och gick i t-shirt istället. 25 oktober. Alltså, jag chockas varje dag. Jag gillade Lindas outfit så himla mycket och var tvungen att föreviga.
lördag med linda 7
lördag med linda 8
Träden börjar bli gula.
lördag med linda 9
Ju längre vi gick desto mer betong såg vi. Gillar kontrasten av röda, rangliga tegelstenar på gatan och supermoderna byggnader.
lördag med linda 11
lördag med linda 12
lördag med linda 13
Stannade lite för pga. fotonörd och har just klurat ut manuell fokus.
lördag med linda 14
Sen gick vi vidare.
lördag med linda 15
En fin kyrka. Ps. Så himla många röda bilar i DC den här dagen, de är ju på varje gatubild jag tagit.
lördag med linda 16
Äntligen framme vid Giant och jag älskade deras frukt- och grönsaksavdelning.
lördag med linda 17
Ingen i det här landet kan ha missat att det är Halloween om en vecka.
lördag med linda 18
lördag med linda 19Linda köpte vin.
lördag med linda 20
Jag gick mest runt och kikade på fina etiketter. Gillade denna. 
lördag med linda 21
Sen tog vi metron hem till kristallstaden och bokade hotell i New York. 
 
Livet, Washington, DC | |
#1 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

Du får väl en chock när du kommer tillbaka ;) (kika in på min nya blogg förresten!)

Svar: haha ja förmodligen! :)
Victoria S.

Upp