Myshelgen.

 pancake breakfast
 
Lördag: Linda (roomie 1/3) och jag hade bestämt flera veckor tidigare att vi skulle baka cupcakes och spenderade över två timmar på Harris, mataffären ett par kvarter bort. Vi var småhungriga och ungefär när vi trodde att vi var klara insåg vi att vi bara hade lagt ner annat än det vi egentligen skulle ha i vagnen. Canned pumpkin, som en tror ska finnas överallt eftersom det snart är Halloween, var ironiskt nog det vi letade efter allra längst. När vi kom tillbaka bakade vi pumpkin spice cupcakes med cream cheese frosting och lyssnade på Fall Acoustic Spotifylistan. Hela lägenheten doftade cupcakes och utanför regnade det. Mysfaktor: svinhög.
 
Söndag: Vi hade kvar en cup buttermilk från dagen innan och bestämde oss för att göra amerikanska pannkakor från scratch (OBS riktig "från scratch", inte från kartong som amerikanarna verkar tro det innebär) till frukost. Brilliant idé av Linda. Det var så himla gott och en så mysig sak att göra. Vi borde införa pannkakssöndag varje söndag tycker jag.
 
Enda sen jag kom tillbaka till DC har jag varit väldigt sugen på att laga mat, testa nya ingredienser och jag spenderar förmodligen alldeles för mycket tid på att googla recept. För ett par veckor sen ramlade jag över Green Kitchen Stories och åh vad den är fin, jag har sparat alla recept som jag vill testa i en mapp och den blir bara större och större. Önskar mig deras kokbok i julklapp (titta bara här så fint). Gillar ni vegetarisk/vegan och ekologisk mat bör ni absolut kolla in deras hemsida.
Livet, Washington, DC | |
Upp