Peanut butter och Pentagon.

fredag + pentagon
 Den här terminen gör jag ett internship på en lokaltidning måndag - torsdag och på fredagar har vi seminarie. Just den här fredagen skulle vi ha field trip in. i. Pentagon. Jag trodde inte att det var möjligt och verkligen inte att jag skulle komma in på studentvisum, men det var tydligen möjligt efter en security och background check och flygplatsliknande säkerhetsgenomgång. I väntsalen, bredvid en gift shop (inte vad jag hade väntat mig), där vi väntade på att vår tour skulle börja fanns den här scenen där en kunde leka president ett tag, men det var enda bilden som fick tas för sen var vi tvungna att stänga av mobilerna.
 
Touren var ganska tråkig. Väldigt internt amerikansk. Jag har iallafall ingen kunskap om vilket nummer i ledet av presidenter som var den andra av två pappa-son duon som båda fått den högsta graden inom armyn (eller något). Dessutom fick jag gå ifrån ledet hela tiden för att åka hiss när de andra åkte rulltrappa, så det var svårt att få ett sammanhang. Gick ifrån när de pratade om byggnaden i sig och kom tillbaka när de var halvvägs igenom andra världskriget ungefär. Jag zonade ut ganska rejält och titta mest omkring på tavlor och människorna i korridoren.
 
Vid ett av tillfällena när jag fick gå iväg för att åka hiss, delade jag hiss med en av militärerna som jobbade där och att dömma av hans klädsel tror jag han var ganska högt uppsatt. Han frågade mig om jag gillade touren (svarade "ja, den var väldigt intressant", tänkte gud nej jag lyssnar inte) och om jag skulle kunna tänka mig att komma tillbaka hit och jobba (svarade "nej, det vet jag inte. jag vill bli journalist", tänkte åh nej haha jag är pacifist ut i fingerspetsarna), han berättade att det fanns en department med journalister inom försvaret (svarade "jaså vad intressant ja kanske det då", tänkte haha tror han verkligen att jag skulle byta entertainment mot politics? aldrig i livet, det är för deprimerande och dessutom tror jag inte att jag ens skulle få ansöka eftersom jag inte är amerikansk medborgare).
 
Kom hem, åt rostade mackor med hummus och peanut butter och drack te. Linda och jag gick till Victoria's Secret och Sephora och firade helgen och det var ju en ganska stor kontrast från förmiddagen.
 
Livet, Washington, DC | |
Upp