When I first moved to New York I bought Vogue instead of dinner. I just felt it fed me more.

onsdag 8
onsdag 9
 Jag håller på att lära mig att rita. Jag gjorde det mycket som fyra fem sex sju åtta nio-åring, innan jag lärde mig att sociala regler säger att en inte ska tro på sig själv. Så jag ritade varje dag i skrivboken, gömde mina teckningar för andras ögon, och på fritids efter skolan spenderade jag alla mina timmar i målarummet. Jag ritade, slängde de färdiga resultaten och började om, men efter ett tag slutade jag med det också.
 
I somras bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Nu ska jag göra vad jag vill. Åkte till hobbyaffären 20 minuter innan de stängde och köpte akvarellfärg, penslar och fint, tjockt papper. Tittade på videor på Youtube och hittade ett helt nytt community av kreativa människor och blandade färg på pappret till långt in på natten. När pappa och Oscar kom hem från jobb möte hockeyträning klockan elva på kvällen satt jag fortfarande i köket med teckningarna utspridda omkring mig, gulgrönrödblåa händer och grumligt brunt vatten i en glasburk med torkade färgfläckar på kanterna. Jag hittade tillbaka till den glada femåringen som ritade i farmor och låtsasfarfars kök. Det var han som introducerade mig till konsten och för det är jag evigt tacksam, det har bara tagit mig så här lång tid att förstå det.
 
Efter ett par veckor i USA började det klia i kroppen och jag var tvungen att hitta ett utlopp för den nya kreativiteten, det räckte inte med att fota och skriva utan jag var tvungen att göra något annat. Så jag beställde Promarkers för en hel veckas matbudget. "I just felt it fed me more", för att paraphrase Carrie Bradshaw.
Teckna, måla, rita. | promarkers | |
#1 - - chrissy:

fan va fint!!

Svar: tack! :) :)
Victoria S.

#2 - - Pouline:

sv: tusen tack!

#3 - - MATILDA:

Haha vilken nice rubrik :) Kul med ritning :D

Upp