4 bilder en onsdag.

(OBS skulle publicerat detta inlägg i fredags men det fastnade visst i Utkast, så här kommer det.)onsdag
I onsdags försökte jag fota en bild i timmen för att ha till ett inlägg. Tyvärr kom jag inte på det direkt när jag vaknade, så eh ja, här är första bilden. Här sitter jag och dricker upp jordgubbsteet, redigerar och planerar lite inför dagen och veckan. Klockan är ungefär 11. 
onsdag 2
Strax innan klockan två. Spolar vi fram ett par timmar till nästa bild har jag hunnit sminka mig, köra till universitetet för första gången (trodde jag kört vilse ungefär hela tiden), köpa kurslitteratur av en tjej och sitter här i bilkö påväg till Espresso House.
onsdag 3
Ungefär klockan kvart över två. Jag kom fram till Espresso House och träffade Emma. Vi gick i parallellklass på gymnasiet men nu har vi inte setts sen jag flyttade i somras. Det var jättetrevligt att träffas och vi satt kvar i flera timmar. Vi pratade vegetarisk mat, universitet, hur en gör sina egna hårprodukter och bestämde att vi ska träffas och plugga ihop i vår. 
onsdag 4
Jag beställde en chai latte och en cream cheese bagel med tomat, rödkål och något grönt som jag inte är helt säker på vad det är. Så himla gott! Jag har extrema Starbucks-cravings så det här hjälpte ju lite iallafall.
 
Torsdag: Första dagen på introduktionen på Örebro Universitet. Jag var jättenervös innan, men peppad, och jag hade det jättebra! Träffade mycket trevligt folk, hamnade i en grupp med bra, peppiga människor, lekte lära-känna-lekar och det känns som att det här är början på en väldigt bra tid i mitt liv. Så bra känsla att ha!
 
Fredag: Martina smsade och sa att hon bakat kladdkaka och bjöd över mig på fika. Alltså, hur lyxigt att ha en vän som är kladdkake-expert? Så bra att vi bor i samma stad nu, kul med spontanbesök! Hon är så himla bra.
 
Helgen är proppfullbokad av roliga saker. Imorgon ska jag med introduktionsgruppen till Bodaborg och jag har inte varit där sen jag gick i lågstadiet typ, så det ska bli extra roligt! Imorgon kväll är det temafest, men jag får se om kroppen orkar med det efter en heldag med tävlingar. Och på söndag ska jag (förhoppningsvis, om kroppen tillåter) och farmor åka och titta på en toypudelvalp till henne. De är sju veckor nu och herregud vad gulligt, mitt hjärta kommer explodera.
Livet | |
#1 - - Martina:

Kladdkaka for life haha :)
Har en ny grej på G, hör av mig när jag planerar att göra så bjuder ja på fika ;)

Svar: haha ja, alltså så många poäng till dig! <3
Victoria S.

#2 - - Ellen Lindberg:

Är den gula lilla boken en kalender, eller ett vanligt anteckningsblock? Jag är på jakt efter en fin kalender att planera upp livet lite i, den där såg perfekt ut!

Svar: Det är en Filofax Patent Organizer i storleken Compact och i färgen Lemon. Blir så himla glad av den <3
Victoria S.

#3 - - N:

Fina bilder :)

#4 - - Ellen Lindberg:

Det förstår jag att du blir! Måste kika in den, den pastellgröna var ju hur fin som helst också.

Svar: Ja verkligen, gillar den jättemycket också. Alla färgerna är så himla fina! <3 Dock inte lika färgsprakande som på hemsidan, kan vara bra att veta. Duck Egg (som jag tror den gröna heter) var slut när kollade på de </3
Victoria S.

#5 - - Ellen Lindberg:

Men åh, så himla tråkigt det är när de är slut i lager! :( Kikade inte så noga på priset, minns att det inte var i svenska kronor. Vad gick kalaset på när du beställde?

Svar: fick den i julklapp, men enligt filofax.se kostar den 345 kr :)
Victoria S.

#6 - - lovisa:

sicken fin fläta! jag är i startgroparna att spara ut min hårfärg och din är ju superfin, så blev onekligen peppad nu!

ps. vet såklart inte om det där är din naturliga färg, men den ser naturlig och fin ut på samma gång så jag chansar! ^^,

Svar: tack så mycket! fläta är min bästa frisyr, så himla enkelt och fint. min hårfärg är naturlig, jag färgade den förut när jag var yngre men sparade ut det pga håret blev så slitet av blekning, men nu i höstas la jag i lite slingor för att få lite liv, men annars är det helt naturligt :) tack för din kommentar, den gjorde mig väldigt glad! :)
Victoria S.

Upp